Säsongens sista

medlemsmöte

Vid säsongsavslutningen den 22 mars informerade Bangkok Hospital de cirka 35 närvarande medlemmarna om högt blodtryck, de risker detta kan medföra och hur högt blodtryck kan motverkas. Sjukhuset tog också blodtrycket på alla mötesdeltagare som ville det.

Dr. Pongsak Boonyaleephun, Assistant Hospital Director vid Bangkok Hospital i Hua Hin, gav en bred information om högt blodtryck, om de risker och diagnoser detta kan medföra och hur vi ska kunna undvika – eller åtminstone minska – högt blodtryck.   Foton: Per Damsberg.

Efter middagen berättade Anci Länta både om möjligheterna med Framtidsfullmakt (se mer om framtidsfullmakt här), som en ny lagstiftning erbjuder, och om ett förslag på en kommande föreningsresa till Indien. Dagsläget när det gäller frågan om sjukvårdsförsäkring för skattebetalande svenskar utanför EU/EES-området redovisades av Lars Olof Fagerström. Mer om detta arbeta beskrivs på webbplatsens första sida.

Mötesdeltagarna fick också information om föreningens bokcirkel av Margareta Olsson, tips om svenskt kaffe av Sune Westhed och en uppvisning av Line-dance av fyra gäster från Huay Yang.

Vill du bli medlem?

Vi hoppas att du vill bli medlem i Svenskföreningen i Hua Hin!
Har du någon anknytning till Hua Hin eller besöker orten ibland?
Läs då mer
 här!

Besök gärna vår Facebook-sida!