Kurser

Svenskföreningen erbjuder en thailändsk matlagningskurs varje säsong. Föreningen har även anordnat en kurs “it i vardagen”, osäkert om den återkommer.

En kurs vi hoppas kunna erbjuda säsongen 2019-2020 är en introduktionskurs i släktforskning, Håll utkik efter den under hösten.

Kom gärna med förslag om föreningen kan anordna någon kurs, antingen att vi själva anordnar den eller köper in den. Mail till info@sfhh.se.

Thailändsk matlagningskurs

Intresserad av matlagning?

Varför inte lära sig att laga en thailändsk middag med de rätta och viktiga ingredienserna?Kursen har kunnig personal som talar mycket bra engelska, det finns t o m personal i köket som kan skandinaviska, så låt detta bli en perfekt ingång till det thailändska köket. Företaget har många positiva vitsord på bland annat på Trip Advisor och har funnits i Hua Hin i många år.

Vi har förhandlat fram ett mycket prisvärt arrangemang. Normalt pris 1500 baht per person. För Svenskföreningens medlemmar 1200 baht. Kursen under säsongen anordnas 5 februari 2020. Inbjudan sänds ut under januari 2020.

Denna kurs anordnar föreningen varje säsong. Passar inte datum så återkom nästa säsong eller anmäl  er till en internationell grupp.

Tid: 09.00 – 15.00

Pick Up och återsamling: Klocktornet

Program: Inköp av ingredienser på marknaden, därefter åker vi till Soi 19, där vi lagar maten som vi sedan äter som avslutning.
Transport mellan Klocktornet, marknaden och Soi 19 och tillbaka till Klocktornet ingår i priset.
Receptbok ingår också i priset.

Medlemmar i Svenskföreningen har företräde till denna aktivitet. Kursen har 15 platser.
Först till kvarn gäller och anmälan är bindande. (Om du anmäler dig men inte kan komma måste vi få in din avgift ändå, eftersom pengarna går till arrangörerna). Blir det för få deltagare kan inte kursen genomföras till detta pris.
Vi kommunicerar med er som anmält er när ansökningstiden gått ut.

Laga mat med internationell hobbygrupp

Laga mat med internationell hobbygrupp!
Ingen medlemsavgift. Läs mer här!

Kurs i thailändska språket

Detta är en kurs där du lär dig prata, läsa och skriva thailändska.
Kursen hålls på engelska. Kurser startas löpande, när anmälningar finns. Läs mer!

Vill du själv öva via webben så kan du t.ex. gå till http://www.goethe-verlag.com/book2/SV/index.htm och välja kursen svenska till thailändska.

Kurs i hjärt-lungräddning

Hjärt- och lungräddning

Är du intresserad av att lära dig hjärt- och lungräddning?

Hör av dig till Svenskföreningen via mail (info@svenskforeningenhuahin.se)!
Kurs startas om intresse finns.