Resor

Svenskföreningens medlemmar lämnar här tips på olika resmål

Svenskföreningen är inte arrangör av resor men kan hjälpa till att samordna och vidarebefordra kontakter till resebyråerna. Om du själv vill göra en resa och ha med er några till på resan gör anmälan till resebyrån. Kontakta oss så kan föreningen via medlemsutskick fånga upp fler  resenärer.

Här nedan kan du läsa medlemmarnas egna reseberättelser sorterat per land.

Weekendresa till Bangkok

Är du som många andra av våra medlemmar, att man passerar Bangkok på väg till och från flygplatsen. Eller är det länge sedan du var i Bangkok. Passa på att följa med till Bangkok och bli guidad på svenska av en av våra medlemmar.

Svenskföreningen anordnar en resa till Bangkok över en helg. Avresa från Hua Hin på lördagmorgon 30 november. I Bangkok blir det guidade turer på lördag och söndag. På söndageftermiddag 1 december är det återresa från Bangkok till Hua Hin. I priset kommer det att ingår buss t o r och övernattning på ett bra hotell en natt. Preliminärt pris 1 700-2 000 baht/person. Mat och dryck ingår inte i resan pris. Inbjudan kommer under hösten.

För frågor kontakta Annalena annalena@sfhh.se

Indonesien

Indonesien (Små Sundaöarna) april 2016 av Jan Stoltz och Anci Länta.

Malaysia

Kuala Lumpur 2013-14 av Per Damsberg och Barbro Rehnberg.

Myanmar

Myanmar 2013-2014 av Per Damsberg och Barbro Rehnberg.

Myanmar mars 2019 av Jan Stoltz och Anci Länta.

Nepal

I oktober 2016 anordnades en Nepal-resa för Svenskföreningen i samarbete med föreningen Nordmenn i Hua Hin. Här nedan följer ett par rapporter från denna resa.

Nepal oktober 2016 av Margareta Olsson

Nepal oktober 2016 av Jan Stoltz och Anci Länta

Thailand

Vietnam

Saigon (Ho Chi Minh City) med Mekongdeltat 2013-14 av Per Damsberg och Barbro Rehnberg.