Om Föreningen

November 2008 – starten!

Varför inte bilda en förening där vi svenskar skulle kunna träffas och ha trevligt, och också få tips och råd för att lättare klara av ev. problem?
Sagt och gjort, möteslokal fixades (Sweden restaurant), inbjudan till ett första möte skrev och inbjudan sattes upp på några olika ställen samt spreds i brevlådorna hos svenskar i olika områden i Hua Hin. 52 personer anmälde sitt intresse, 62 personer kom till det första mötet den 27 november 2008 – och fyllde hela Sweden restaurant! Resten är, som man säger, historia. Nu har föreningen firat sitt 10-års jubileum.

Föreningen har som ändamål att verka för utbyte i Thailand mellan svensk och thailändsk kultur samt att verka för uppbyggnad av sociala relationer mellan svenskar i Hua Hin och det thailändska samhället. Föreningen är politiskt och religiöst neutral och obunden.

Detta gör vi dels genom att skapa möjligheter för svenskar att träffa varandra. Dels genom kurser, information och föredrag om thailändska samhället och dess lagar och regler.