Årets sista aktivitet för Svenskföreningen var medlemsmötet. Vi fick besök av Mercy House Foundation. ett barnhem beläget i Pranburi. Barnhemmet drivs med hjälp av donationer. Barnen är från 10 år till vuxen ålder. De sjöng julsånger på thailändska och engelska. Och även sången I natt jag drömde på svenska! De var mycket duktiga. Man kan besöka barnhemmet, läs mer om det på Facebook eller deras hemsida. På hemsidan finns uppgifter om hur man kan donera pengar.
Kontaktuppgifter. Facebook Mercy House Foundation – บ้านเมตตา. Hemsida https://www.mercyhousethailand.org/ .

Nästa gäst var Suriwon Belfage.Hon har bott i Sverige i 28 år och i 15 år har hon arbetat på Thai konsulatet i Göteborg. Från i somras bedriver hon verksamhet som innebär att hon hjälper till med olika visumfrågor, körkort, extensions, försäkringsfrågor, översättningar mm. Suwimon talar flytande thai, svenska och engelska. Kontaktuppgift tel nr 061 814 7114, e-post ssecoltd@outlook.com

Efter det var det dags för mat, dvs buffé med kaffe och svenska pepparkakor.
Vår sista gäst Henrik Fagersson berättade vad en osteopat gör, Det handlar om hur våra rörelseapparat påverkar de andra systemen i kroppen. Det handlar bl a om hur artros kan göra att vi går fel och förvärrar skadan. Kontaktuppgifter tel nr 097-276-1303. www.spineclinic.co