Försäkringar

AA Insurance är en försäkringsmäklare som flera expats använder, en respekterad firma.

Fordonsförsäkring finns under Bil/MC.

Sjukvådsförsäkring

Vi rekommenderar att besöka Facebookgruppen Sjukförsäkring Thailand för att få aktuell information och vägledning. Även Facebookgruppen Visum Thailand diskuterar Sjukvårdsförsäkring.

Tidigare inlägg på vår sajt:

På väg mot en bättre sjukförsäkring

Ja till sjukvårdsförsäkring

Kort information om vad man bör tänka på vad gäller utflyttning och försäkringsskydd

Artikel i Expressen

Här kan du ta del av Föreningen Svenskar i världen:s bilaga (daterad november 2021) “Reglering av sjukvårdsförsäkringar för utlandssvenskar boende i Thailand“. Resolutionsmottagare: Socialdepartementet, Utrikesdepartementet, EU-nämnden.

Från medlemsmöten om försäkringar

Vid föreningsmötet 27 oktober 2011 och mötet 29 mars 2012 togs de så viktiga försäkringsfrågorna upp. Klicka på resp. mötesdatum ovan för mer information.