Vill du bli medlem?

Vi hoppas att du vill bli medlem i Svenskföreningen i Hua Hin!
Har du någon anknytning till Hua Hin eller besöker orten ibland? Läs då mer
 här!

Besök gärna vår Facebook-sida!

Vi i Samorganisationen för svenskföreningar i Thailand fortsätter arbetet med att uppmärksamma problemet att svenska pensionärer i Thailand betalar skatt till Sverige men får i princip inget för skatten.

I stället kämpar många med de höga kostnaderna för privat sjukvårdsförsäkring. En stor andel av pensionärerna i Thailand saknar tyvärr sjukvårdsförsäkring.

Ett led i arbetet är att skriva debattartiklar till svenska media. Expressen har idag publicerat en sådan artikel, se länken https://www.expressen.se/debatt/

Sprid gärna denna information!

Vänliga hälsningar

Information från svenska konsulatet om ändrade öppettider under denna veckan.

Please be informed that all the Swedish Consulates in Thailand, Laos, Myanmar and Taiwan will be closed on Thursday, 24 May and Friday, 25 May due to a joint conference.
The Consulates will open during regular hours from Monday 28 May.

Vänligen notera att alla svenska konsulat i Thailand, Laos, Myanmar och Taiwan kommer att vara stängda torsdagen den 24 maj och fredagen den 25 maj med anledning av en gemensam konferens.
Konsulaten öppnar igen som vanligt från måndagen 28 maj.

Ordinarie Besökstider / Visiting hours
Måndag - Fredag: 8,00 - 12,00 (On 9,00 - 12,00) Monday - Friday: 8,00 - 12,00 (Wen 9,00 - 12,00) För helgdagar, var god se vår hemsida.

Nytt från årsmötet:

Sänkt medlemsavgift

Carl Edblom ledde som vanligt årsmötet, på ett både effe
ktivt och trevligt sätt.

Tre nya styrelsemedlemmar valdes in, samtidigt som tre lämnade styrelsen efter gott arbete. Invalda blev Bengt Mellberg, Lotta Robertsson och Sune Westhed.

Ordförande C-G Ericsson och ledamöterna Rakel Fagerström och Lars Gullstrand avgick från styrelsen och avtackades för sina fina insatser.

Styrelsen består nu av Lars Håkansson, ordförande, Lars Olof Fagerström, Anci Länta, Bengt Mellberg, Lotta Robertsson och Sune Westhed.

Årsmötet beslutade vidare att sänka medlemsavgiften med 200 baht, till 500 baht per säsong. Mötet beslutade också att öppna alla medlemssidor på webbplatsen.
Grand Hotell bjöd avslutningsvis på en utsökt buffé.

Årsmötets protokoll hittar du här.

Vid årsmötet gav nyvalde ordföranden Lars Håkansson senaste nyheterna om utvecklingen av infrastrukturen i Hua Hin, bl.a. tåg och flyg.

.

Avgående ordföranden C-G Ericsson tackade styrelsen för ett gott arbete under verksamhetsåret 2017. C-G blev själv avtackad, eftersom han lämnade både ordförandeskapet och styrelsen.

Foton: Per Damsberg.